Zet eens een Dries (Van Noten) op je neus

Bron: Gazet van Antwerpen
22 februari 2007

Voor de tweede keer eren brillenontwerpers Patrick Hoet en Wim Somers hun  favoriete Antwerpse modeontwerpers met een ‘eigen’ bril.

Onder hun label Theo lanceerden ze al de brilmonturen Ann (Demeulemeester),  Bernhard (Willhelm), Walter (Van Beirendonck) en Wim (Neels).  Nu komen  Martin (Margiela), Dries (Van Noten), Christoph (Broich) en Dirk (Van Saene).

De bijzondere brillen zijn het neusje van de zalm wat betreft bijzondere  technieken.  Zoals het combineren van plastic met veerkrachtig roestvrij  staal.  Zo worden flexibele maar vormvaste monturen verkregen.

Patrick Hoet heeft er een goed oog in.  “Deze brillencollectie zal een ruim  publiek aanspreken dankzij de lichtheid en het kleurengamma”, voorspelt hij.   De monturen zijn te verkrijgen in elf verschillende kleuren.  “Voor mensen  die er tien jaar jonger willen uitzien”, weet Hoet.

Wim Somers, een Antwerpse opticien, en Patrick Hoet, een Brugse opticien,  brengen nu al 17 jaar hun eigen Theo-collectie op de markt.  Hoet ontwerpt,  Somers bestiert de commercie.

Na een poos in een optiekzaak te hebben gewerkt, begon Wim Somers een eigen zaak  aan de Eiermarkt, op een boogscheut van de Academie.  Daar kreeg hij  geregeld modestudenten over de vloer met speciale verzoeken.  Eén van hen  was…  Martin Margiela.  Voor hem maakte Somers gouden leesbrilletjes  met spiegelglas erin.

Wim Somers werd zodoende een vaste gast op de eindejaarsshows van de  modeacademie.  Nadat hij in 1987 Patrick Hoet had meegetroond naar zo’n  show, en gestimuleerd door het succes van de Antwerpse Zes, startten ze met  Theo, een anagram van Hoet.

Inmiddels wordt Theo verkocht in 1.500 winkels in zowat 50 landen, en sleepten  de briljante brillen ook heel wat prijzen in de wacht.

Zijn ooit gesignaleerd met een Theo op de neus: Tom Lanoye, Jef Geeraerts, Elton  John, Bill Gates.  Na zijn laserbehandeling heeft Yves Leterme zijn Theo  niet meer nodig.  En met het oog op de portemonnee: een Theo kan je op de  kop tikken vanaf 315 euro.

Info: 03-227.05.05 en http://www.theo.be

Lily ARMON

***

Dries  van Noten op je neus

Bron: Het Nieuwsblad
3 maart 2007

Brillenlijn Theo brengt ode aan Antwerpse ontwerpers

Mode ~ Het Belgische en internationaal gelauwerde designerduo van de brillenlijn  Theo, Patrick Hoet en Wim Somers, brengt ode aan de Antwerpse mode.  Ze  lanceren een brillencollectie met monturen die de naam dragen van hun favoriete  modeontwerpers.Valentina Gatti

Vorige zomer werd het eerste deel van de collectie voorgesteld.  De vier  zomermodellen luisteren naar de naam Ann, Bernhard, Walter en Wim en verwijzen  naar Ann Demeulemeester, Bernhard Wilhelm, Walter Van Beirendonck en Wim Neels.   De designerlijn kreeg deze winter een verlengstuk.  De vier monturen  verwijzen dit keer naar Martin Margiela, Dries van Noten, Cristoph Broich en  Dirk van Saene.

Net vóór het ontstaan van Theo baatte Wim Somers een optiekzaak uit in de buurt  van de Antwerpse Modeacademie.  Somers knutselde allerlei brillencreaties  in elkaar voor studenten die hun collecties showden.  Zo ook voor Martin  Margiela.  Speciaal voor hem ontwierp hij de gouden leesbrilletjes met  spiegelglas erin.  Wim Somers werd een habitué van de eindejaarsshows aan  de Modeacademie.

In 1987 nam hij Patrick Hoet mee.  Hoet had toen ook een eigen  optiekwinkel, in Brugge.  Gestimuleerd door het succes van de zes van  Antwerpen’, wilden Patrick en Wim bewijzen dat Vlaanderen ook creatief kon zijn  op andere vlakken.  Ze hadden genoeg van de mainstream brillen die ze in  hun zaken verkochten en besloten zelf een collectie op de markt te brengen:  Theo.

Beter ogen

Ze startten onder het motto: niet alleen beter zien, maar ook beter ogen.   Bij Theo is de bril niet louter een optisch hulpmiddel, het is een volwaardig  accessoire.  Bijna twintig jaar later wordt het merk verkocht in 1.500  winkels, verspreid over een vijftigtal landen met de slogan Theo loves you.

Theo’s brillen kunnen best extravagant zijn, maar de designercollectie bestaat  eerder uit eenvoudige modellen die in elf kleuren te krijgen zijn.  Door  een vernuftige techniek waarbij hoogelastisch en lasergesneden inox in kunststof  wordt verwerkt, is het montuur bijzonder licht, soepel én sterk.

Wim Somers beschouwt de collectie als een kruisbestuiving tussen fashion en  brillenmode.  “Het is een middel om de Antwerpse mode in de kijker te  zetten.  Noem het een ode aan de Antwerpse ontwerpers, van wie we de  voornamen gebruiken als naam voor de brillen.  Er zijn er in alle maten en  vormen, in alle kleuren en geuren, er zijn er voor iedereen die er creatief wil  uitzien zonder banaal te zijn.”

Volgens Hoet wordt het een collectie die door haar sobere vormen, lichtheid en  kleurstelling een breed publiek zal aanspreken.  “Een publiek dat er tien  jaar jonger wil uitzien.”

Voor een Theo betaal je 250 tot 350 euro

http://www.hoet.be
http://www.theo.be

Share Button

  1. Optiek: Wat zijn de 5 populairste zonnebrilmodellen van Ray-Ban? Bekijk het hier…19-04-2014 02:04:04
  2. Optiek: Zonnebrillen zijn als sneakers Rond of vierkant, groot of klein, plasti…17-04-2014 10:04:31
  3. NL Optiek: Nieuwe Merkx brillen houdt vertrouwde uitstraling Vernieuwde Merkx B…14-04-2014 08:04:05
  4. Optiek: Slimme bril vanaf dinsdag te koop voor happy few Beetje bij beetje vero…12-04-2014 08:04:02
  5. Optiek: Blindenbril geeft drager aanwijzingen In deze tijd van wearables wordt…11-04-2014 06:04:01
  6. Optiek: Progressieve glazen nodig? Waarom geen contactlenzen? Progressieve glaz…09-04-2014 08:04:02
  7. NL Optiek: ‘Dag van de bril’ Vandaag, 8 april, is door Giel Beelen van 3FM uitg…08-04-2014 12:04:03
  8. Optiek: Lekker ondernemen in de optiekwereld als jonge student. Lees meer via:…08-04-2014 11:04:07
  9. NL Optiek: Waarom zijn de prijzen online veel lager dan die bij de opticien? Pr…07-04-2014 04:04:15
  10. BE Optiek: Tokai slijpt de dunste brillenglazen ter wereld Tienen – Met een dik…05-04-2014 07:04:15
  11. NL Optiek: Nieuwe versie van lijst gediplomeerde optiekbedrijven op websiteOp…02-04-2014 12:04:32
  12. Optiek: ‘Infrarood zien met contactlenzen mogelijk’Met behulp van grafeen zijn…01-04-2014 07:04:42
  13. Optiek: Bescherm je ogen!Het Nationaal oogfonds en http://www.fuva.nl hebben e…01-04-2014 07:04:07
  14. Optiek: Daten met klanten zou een uitkomst zijn.‘Ik wil je graag beter leren k…31-03-2014 09:03:01
  15. BE Optiek: Tokai Optecs ontwikkelt dunste brilglazen ter wereldBrillenglazenfa…29-03-2014 08:03:13
  16. NL Optiek: Wat kost een zonnebril?Wat is nou het verschil tussen een goede en…27-03-2014 08:03:21
  17. Optiek: Fabels en smoesjes over leesbrillen‘Nee, ik wacht nog even met een lee…26-03-2014 08:03:02
  18. NL Optiek: Een nieuwe lente: Zorg voor een zonnebril met 100% UV-beschermingWo…21-03-2014 03:03:47
  19. Optiek: Welk soort brilmontuur bij dikke glazen?Welk soort brilmontuur bij dik…18-03-2014 08:03:07
  20. Optiek: Contactlenzen onlineGeïnspireerd door het NCC en de vele leuke gesprek…18-03-2014 08:03:04
  21. Optiek: Brillentrends van 2014: vergeet het maar!Ik kan geen bril meer zien!W…05-03-2014 08:03:20
  22. Optiek: Will.i.am gaat brillen verkopenWill.i.am heeft een lijn brilmonturen o…28-02-2014 07:02:34
  23. Optiek: Will.i.am komt met brillenlijnDe Black Eyed Peas-rapper Will.i.am lanc…28-02-2014 11:02:23
  24. NL Optiek: Oculus maart 2014De nieuwe Oculus is er!Woerden, vrijdag 28 febru…28-02-2014 07:02:12
  25. Optiek: 9 tips voor de juiste skibrilWist je dat in de bergen, en zeker in bes…26-02-2014 05:02:14

Laatst bijgewerkt op 14 maart 2014 – 07:08


Copyright © 2014

U bent bezoeker nummer:
Statistieken